شغل هاي پردرآمد براي زنان ايراني

 يكي از دغدغه هاي خانم ها داشتن شغلي پردرآمد است. زنان در هر عرصه اي كه تحصيلات و تخصص كسب مي كنند ميتوانند موفق عمل كنند اما گاهي اوقات موقعيت هاي مناسب و شغل هاي پردرآمد متناسب با آنها را بايد بشناسند تا درآمد خوبي داشته باشند. 

يك شغل خوب و پردرآمد باعث بالا رفتن استقلال مالي خانم ها و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها مي شود. در اين بخش از نمناك به معرفي شغل هاي پردرآمد مي پردازيم .
شغل هاي پر درآمد و جذاب براي خانم ها

روانشناس
يكي از بهترين و پردرآمدترين مشاغل براي خانم ها روانشناسي است زيرا خانم ها در درك احساسات و مشكلات افراد توانايي بالاتري از آقايان دارند. اين شغل در ميان خانم ها محبوبيت زيادي دارد.
پزشك عمومي
سلامت جسم و بدن هميشه براي افراد مهم است و مردم هميشه، حتي بدون آنكه خود بخواهند به پزشكان نياز دارند. اكثر بيماران براي درمان بيماري خود نزد پزشكان عمومي مي روند تا اين افراد با معاينه و انجام آزمايش هاي مختلف بيماري را تشخيص داده و درمان را آغاز نمايند بنابراين پزشكان عمومي درآمد خوبي دارند. پزشك عمومي در صورت نياز بيماران را به پزشكان متخصص ارجاع مي دهند.
آرايش و زيبايي
امروزه بسياري از خانم ها مدت زمان زيادي از وقت خود را در آرايشگاه ها مي گذرانند و زيبا بودن برايشان اهميت فراواني دارد. بنابراين آرايشگري يكي از پردرآمدترين شغل ها براي خانم هاست. در اين حرفه آموزش لازم را ببينيد و توانايي لازم براي كارها و خدمات زيبايي مانند كاشت ناخن،اكستيشن و. . . را كسب نماييد تا صاحب يكي از مشاغل پر درآمد شويد. شما مي توانيد در كنار اين شغل لوازم آرايشي نيز بفروشيد و از اين طريق نيز كسب درآمد نماييد.

داروسازي
يكي از بهترين شغل ها براي خانم ها داروسازي است. نياز به ساخت دارو و فروش آن به بيماران حتي در سخت ترين شرايط اقتصادي سبب شده كه همواره جامعه به وجود داروسازان نيازمند باشد بنابراين با توجه به نياز بازار به اين افراد ، داروسازان حقوق و درآمد بالايي دارند. بسياري از داروسازان مي توانند صاحب يك داروخانه شوند يا به عنوان مشاور در شركت هاي دارويي به كار گرفته شوند.
متخصص روابط عمومي
قسمت روابط عمومي شركت ها يك شغل پردرآمد براي زنان است. اين افراد اطلاعات مورد نياز مشتريان را جمع آوري كرده و در اختيار آنان قرار مي دهند. كسانيكه در بخش روابط عمومي كار مي كنند عموما درك خوبي از كسب و كار مورد نظر داشته و اطلاعات را به درستي انتقال مي دهند.
پرستاري
يكي از كارهايي كه زنان در آن حضور فعال تري نسبت به مردان دارند پرستاري است كه درآمد خوبي نيز دارد . براي اين شغل تحصيلات دانشگاهي نياز است . امروزه مي توان با شركت در دوره هاي آموزشي ، مهارت كمك پرستاري را كسب نمود . بيشتر پرستاران در بيمارستان ها مشغول به كار هستند، اما برخي نيز به مراقبت از سالمندان و يا حتي انكولوژي مي پردازند.

خياطي
يكي ديگر از شغل هاي پردرآمد زنان شغل خياطي است. با يك چرخ خياطي ساده مي توانيد انواع لباس را بدوزيد . افزايش درآمد شما در اين شغل بستگي به مهارت شما دارد بنابراين تبحر و مهارت كافي را كسب نماييد و براي مشتري هايتان وقت بگذاريد . اگر در زمينه لباس مجلسي و عروس كار كنيد ، درآمدتان بيشتر است.
وبلاگ نويسي
يكي از كارهاي تقريبا ساده و خلاقانه اي كه خانم ها مي توانند در خانه انجام دهند ، وبلاگ نويسي يا فعاليت هدفمند در شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام است. براي انجام اين كار آنها بايد در نويسندگي توانا باشند تا بتوانند از طريق وبلاگ نويسي يا ساخت صفحات در شبكه هاي اجتماعي كسب درآمد نمايند.
مدير استراتژي
مديريت استراتژيك شناسايي و توصيف استراتژي هايي است كه مديران مي توانند جهت رسيدن به عملكرد بهتر و مزيت رقابتي براي سازمان خود انجام دهند.بررسي وضعيت، آمارها و درآمد كمپاني و ارائه راه هاي مناسب براي دستيابي به اهداف از وظايف يك مدير استراتژي است.
مترجم زبان
مترجمي يكي ديگر از شغل هايي است كه خانم ها ميتوانند از آن در آمد خوبي كسب كنند. يك مترجم زبان براحتي ميتواند متون را ترجمه كرده و از آن درآمد خوبي كسب نمايد.
مترجم زبان 
كارهاي هنري
خانم ها داراي روحيه ظريف و همچنين سليقه خوبي مي باشند بنابراين در انجام كارهاي هنري توانا هستند. از كارهاي هنري ميتوان به نمد دوزي، شمع سازي، كار با چوب، چرم دوزي، عثمان دوزي و … اشاره كرد. در انجام اين كارها تبحر كافي را كسب نماييد و تبليغات خوبي انجام دهيد تا به در آمد بالايي برسيد.
تدريس خصوصي
تدريس خصوصي در زمينه درسي، هنري، آشپزي و... درآمد خوبي دارد و مبلغ آن ساعتي حساب مي شود. اگر خوب تبليغ كنيد ، در اين زمينه درآمد خوبي خواهيد داشت.
عكاسي 
اكثر مردم حداقل چند بار در زندگي خود براي داشتن عكس حرفه اي به آتليه هاي عكاسي مي كنند . بنابراين عكاسي يك شغل خوب و درآمدزا براي خانم ها است . براي رسيدن به اين حرفه در كلاس هاي آموزش عكاسي، شركت كرده و در طول كلاس مهارت خود را بالا ببريد. براي عكاسي كافي است يك دوربين حرفه اي بخريد و تا چندين سال از آن استفاده كنيد.
طراحي لباس
چنانچه در نمناك عنوان كرده ايم طراحي لباس يكي از مهم ترين و پردرآمدترين مشاغل محسوب شده و تبديل به يك صنعت شده است . براي ورود به اين شغل، علاقمندان بايد دانش و تخصص لازم را كسب كنند. اگر به اين شغل علاقه داريد مي توانيد بدون داشتن سرمايه اوليه ، لباس هايي كه در ذهن داريد را طراحي كنيد و توليد نماييد. پيشنهاد مي كنيم اگر به دنبال يك كار جديد و پر در آمد هستيد طراحي لباس گزينه مناسبي است.
طراحي لباس 
برنامه نويس كامپيوتري
برنامه نويسي يكي از مهم ترين مهارت هايي است كه براي خانم ها بسيار مناسب است زيرا مزايايي مانند دور كاري و انجام پروژه اي كارها را دارد. هر ساله، بر تعداد موقعيت هاي شغلي كه مرتبط با برنامه نويسي هستند و يا پيش نياز اصلي آن ها برنامه نويسي است، افزوده مي شود. بازنويسي، رفع ايراد، نگهداري و تست كردن اپليكيشن ها و در كل ساخت و توسعه نرم افزارهاي مختلف كار يك برنامه نويس است ، همچنين او بايد برنامه هاي مختلف در سيستم عامل ها و پلتفرم هاي متفاوت را داشته باشد و به برخي از زبان هاي برنامه نويسي مسلط باشد.
وكالت
بسياري از مردم براي مسائلي مانند طلاق و جدايي، تقسيم ارث و ميراث، كش مكش راجع به يك ملك و. . . نيازمند وكيل هستند . اين شغل براي خانم ها شغل خوبي است زيرا حضور زنان وكيل در حمايت از حقوق زنان بسيار تاثيرگذار است ، خانم ها به خاطر جنسيت يكسان با زنان وكيل، احساس راحتي بيشتري با آنان مي كنند و در نتيجه در مسائل مربوط به حقوق زن ، مراجعات خانم ها بيشتر به سوي وكلاي خانم است.
بانكداري و آموزش
يكي از مشاغل پرطرفدار در ميان زنان بانكداري است . امنيت كاري، ثبات حقوقي و دسترسي به مزايايي مانند وام ها سبب شده كه زنان به اين شغل روي آورند.
اپتومتريست
اپتومتريست ها چشم بيماران را بررسي نموده و با انجام تست هاي مخصوص بينايي سنجي مشكل آنها را رفع مي كنند.مشخص كردن شماره عينك ، پيدا كردن ايرادات مختلف بينايي در افراد و معاينه سرپايي جراحات و ايرادات چشمي از جمله كارهاي اپتومتريست است.

منبع : نمناك 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.